Problémů v oblasti silniční infrastruktury není rozhodně málo. Z pohledu zvenku jenejvětším a globálním problémem neschopnost státu a samospráv v době ekonomickékonjunktury efektivně investovat do dopravní infrastruktury. Veřejnost také vnímá velicecitlivě situaci, kdy pro neschopnost připravovat a realizovat velké stavby jsou finančníprostředky alokovány do snazších staveb (rekonstrukce D1, opravy krajských silnic apod.)místo toho, aby se intenzivně pracovat na nejpotřebnějších infrastrukturálních stavbách(VRT, D35, D43 apod.).Koncepční materiály (např. Dopravní sektorová strategie) sice předjímají absolutnípotřebnost těchto staveb, ale veřejností jsou vnímány jen jako politické proklamacev situaci, kdy nevidí rychle dosažitelné konkrétní výsledky.Ze zúčastněného pohledu zevnitř je jasné, že objektivních překážek je veliké množství anení jednoduché je odbourat. Cílem tohoto materiálu je pokus o jejich základníkategorizaci a předestření kandidátních rozvojových témat.